Zwroty i reklamacje
Jak mogę zwrócić towar?
Jeśli zdecydujesz się na zwrot towaru, będziesz musiał pokryć koszty przesyłki zwrotnej i zorganizować ją samodzielnie.
Czy zwrot i wymiana towarów z zagranicy są bezpłatne?
Nie, nie pokrywamy kosztów zwrotu lub wymiany towaru. Nie organizujemy również wysyłek z innych krajów na nasz koszt.
Jak mogę wymienić produkt?
Wymiana towaru polega na zwrocie zakupionego towaru i złożeniu nowego zamówienia. Na przykład, jeśli zamówiłeś kurtkę motocyklową, ale okazała się za mała, skorzystaj z łatwego w obsłudze formularza, aby zwrócić produkt i zakupić większą kurtkę w ramach osobnego zamówienia. Należy pamiętać, że wymiana jest możliwa wyłącznie w przypadku produktów o tej samej cenie.
Jak mogę dokonać zwrotu lub złożyć reklamację produktu?
Chcemy, aby każdy klient naszego sklepu miał dostęp do wszystkich praw konsumenckich. Dla Państwa wygody udostępniamy jedynie formularze zwrotów i reklamacji dostępne w trybie online.
Aby dokonać zwrotu lub reklamacji produktu, jeżeli masz dostęp do Internetu:
- Odwiedź www.crankbike.pl/reklamacje
- Wypełnij przyjazny dla użytkownika formularz. Zajmie to tylko kilka minut!
- Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą telefonicznie lub e-mailem w ciągu 24 godzin od złożenia wniosku (tylko w dni robocze) i poinformuje o kolejnych etapach procedury.
Jak długo trwa rozpatrzenie mojej reklamacji lub zwrot towaru?
Mamy 14 dni roboczych na rozpatrzenie Twojej reklamacji lub jej odesłanie. Zazwyczaj przetwarzamy je znacznie szybciej, w ciągu kilku dni roboczych. Zdarzają się jednak przypadki, że proces reklamacyjny trwa dłużej niż 14 dni, gdyż zależy to np. od dostawcy lub producenta towaru.
Dostarczony produkt jest uszkodzony/wadliwy. Co powinienem zrobić?
Jeśli otrzymany przez Ciebie produkt jest uszkodzony lub wadliwy, możesz go zwrócić, wypełniając nasz łatwy w obsłudze formularz. Zobacz jak to zrobić.
Otrzymałem produkt, którego nie zamawiałem. Co powinienem zrobić?
Jeśli przesyłka zawiera produkt lub produkty, których nie zamawiałeś (np. wysłaliśmy Ci towary, których nie zamawiałeś), wypełnij formularz przyjazny dla użytkownika, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin (tylko w dni robocze). Zobacz jak wypełnić formularz.
Czy mogę wysłać towar za pobraniem?
Nie przyjmujemy przesyłek z płatnością przy odbiorze. Jeżeli chcą Państwo odesłać nam towar, prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza zwrotu lub reklamacji. Zobacz, jak to zrobić, aby prawidłowo odesłać nam produkty.
Jak zapakować towar, który chce zwrócić?
Towar musi zostać starannie zapakowany, aby zapobiec uszkodzeniu go w czasie transportu. Nie musisz używać tego samego opakowania, w którym otrzymałeś przesyłkę.
Nie mam faktury z numerem zamówienia i chciałbym zwrócić towar. Co powinienem zrobić?
Jeśli nie posiadasz paragonu lub faktury VAT z numerem zamówienia, zaloguj się na swoje konto Gmoto i przejdź do zakładki „Moje zamówienia”. Numer zamówienia możesz również znaleźć w wiadomościach e-mail związanych z zamówieniem.
Prosimy pamiętać, że wypełniając elektroniczny formularz zwrotu lub reklamacji, muszą Państwo zaznaczyć w odpowiednim polu, że nie posiadają Państwo dowodu zakupu (paragonu VAT lub faktury VAT).
Jak wygląda zwrot pieniędzy?
Jeśli zwrócisz którykolwiek z zamówionych produktów, cała kwota zostanie zwrócona na Twoje konto bankowe. Wypełniając elektroniczny formularz zwrotu lub roszczenia, należy podać numer rachunku bankowego wymaganego do dokonania zwrotu. Pieniądze pojawią się na Twoim koncie w ciągu 72 godzin!
Nie otrzymałem karty gwarancyjnej do tego przedmiotu. Czy to oznacza, że produktu nie można reklamować?
Wszystkie produkty objęte są gwarancją producenta i istnieje możliwość reklamacji, jednak każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Wyjątki stanowią elementy elektryczne, żarówki, przewody i regulatory.
Czy mogę zwrócić używany produkt?
Zwrotowi podlegają wyłącznie towary, które nie noszą śladów użytkowania. Jeśli jednak zakupiony przez Ciebie produkt okaże się wadliwy w trakcie jego użytkowania, możesz złożyć reklamację. W przypadku części mechanicznych do rozpatrzenia zwrotu wymagany jest dowód montażu.
Zwracając produkt, prosimy o dołączenie wszystkich elementów otrzymanych przy zakupie (np. nieuszkodzonego pudełka, instrukcji obsługi, karty gwarancyjnej itp.). Ubrania, obuwie i kaski muszą mieć oryginalne metki. Informacje na temat produktów niepodlegających zwrotowi znajdziesz na stronach produktów sklepu internetowego.
Nie mam konta i chcę zwrócić towar. Co powinienem zrobić?
W przypadku zwrotu towaru, dla którego nie posiadasz dowodu zakupu (faktury VAT lub paragonu), na elektronicznym formularzu zwrotu lub reklamacji musisz zaznaczyć pole „Oświadczam, że zgubiłem dowód” i złożyć obok niego swój podpis.
Jeśli zwrócę produkt i wymienię go na inny, czy muszę zapłacić za wysyłkę nowego produktu?
Zwrot towaru jest bezpłatny pod warunkiem skorzystania z elektronicznego, przyjaznego dla użytkownika formularza. Jednakże wymiana produktu traktowana jest jak nowe zamówienie, więc będziesz musiał zapłacić za koszt wysyłki. Jeśli jednak zwrot i wymiana towaru nastąpi z naszej winy, cały proces jest całkowicie bezpłatny, niezależnie od tego, czy reklamacja zostanie złożona drogą mailową, telefoniczną czy pocztową.
Co zrobić jeśli liczba produktów na fakturze VAT/paragon nie zgadza się z liczbą produktów w przesyłce?
Jeżeli otrzymana przesyłka nie nosi śladów uszkodzeń (taśma lub opakowanie), skorzystaj z Formularza Użytkownika, dzięki któremu szybko zgłosisz wszelkie niezgodności pomiędzy przesyłką a zawartością zamówienia. Poinformujemy Cię o kolejnym etapie postępowania w ciągu 24 godzin (w dni robocze). Nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie lub mailowo.
Co zrobić, jeśli otrzymam uszkodzoną przesyłkę?
Każde zamówienie pakujemy z najwyższą precyzją, zapewniając odpowiednią ochronę zakupionych produktów. W przypadku uszkodzenia taśmy lub opakowania pamiętaj o otwarciu przesyłki w obecności kuriera, aby sprawdzić czy zawartość odpowiada zamówieniu i czy towar nie uległ uszkodzeniu w transporcie.
Jeśli produkty są uszkodzone lub czegoś brakuje, kurier ma obowiązek sporządzić protokół szkody (nie musisz tego robić od razu, może to potrwać kilka dni, w zależności od przewoźnika). Jeśli zauważysz, że przesyłka uległa uszkodzeniu po odjeździe kuriera, koniecznie skontaktuj się z przewoźnikiem.